Posted by: istinatabg | 03/03/2009

Монашеството не е лесна задача!

monastics На никой не му е лесно в днешно време. Докато се хората търсят отговори на вечните въпроси за живота, смъртта и Бог, някой наистина се отдават на послушание. Но нима да се отделиш от света е лесна задача?    

В медиите днес изкача едно странно заглавие:


„Монахиня обра манастир на Прошка“

Замислете се върху това?! Нима е луда да обира манастир? Естествено, че не! Силите или страстите които се разиграват на едно отделено от света място едва ли са по-малки от тези с които се борим и ние градските отрочета.

Веднага след това във в-к Стандарт се уточнява

„Не съм крала, Бог ще ме защити, заяви Зоя Чалъкова“

И така новината:

И ако ще трябва да анализираме една подобна „луда“ новина нека обърнем особено внимание на болтовите думи:

ВЕЛИКО ТЪРНОВОПослушница обра арбанашкия манастир „Свети Николай Чудотворец“ навръх Сирни Заговезни, съобщи полицията. 36-годишната Зоя Чалъкова бе спипана с 41 икони в багажника на колата й. По сигнал от обителта тя била спипана освен с иконите, но и с два телевизора, два касетофона, DVD и 5 дървени кръста. Като я заловили, тя твърдяла, че всичко е нейно. Сигнали срещу нея били подавани многократно до различни институции, защото монахините се страхували, че тя краде пари от манастирските. Когато вчера бе пусната от ареста, Чалъкова каза, че от 4,5 г. е послушница в манастира, но решила да напусне, след като дошлите наскоро 2 монахини започнали да я тормозятДържаха ме гладна, тормозиха ме психически, накрая и физически. В момента съм със сериозно нараняване на окототъй като ме удари една от монахините, твърди Чалъкова. Нападателката имала газов пистолет и го държала зареден на сантиметри от лицето на обвинената в кражба. След сигнал при владиката той взел пистолета. Чалъкова твърди, че иззетите от полицията вещи са нейна собственост, а повдигнатото обвинение за обсебване на манастирско имущество коментира с думите: „Аз съм вярващ човек и смятам, че Бог ще ме защити“.

Иван Иванов“



И след тази статия се питам:

1. Има ли от какво още да се освобождаваме?

2. Има ли проблеми които си спестяваме да обсъждаме?

3. Нима решаването на всички наши проблеми не се крие именно вътре в нас самите? 

 

Дали е вярно за всеки?:

Истината се открива с търпение, любов и себедаване.

Лъжата се открива с нетърпение, омраза и себелюбие.

Истината 3.03.2009. София


Вашият коментар

Категории

